Het opstellen van de TO DO LIST 1 voor Martin

Taken die aangepakt worden

Alleen voor moderators.

ModeratorsCOLON MiladyP, Geer

voordeel
Lid
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2006, 00:53

Het opstellen van de TO DO LIST 1 voor Martin

Berichtdoor voordeel » 05 Apr 2010, 21:28

In dit topic zal ik een lijst van punten gaan maken wat als eerste gedaan/opgepakt zou moeten worden door Martin.

Vandaag is het maandag 5 april en de doelstelling is om volgende week maandag de lijst als compleet aan Martin aan te kunnen bieden.

Het is niet de bedoeling om in dit topic een discussie aan te gaan over de punten op deze lijst. Mocht je toch dat nodig vinden dan zie ik graag een forum mail naar mij tegemoed of dat het in een ander (bestaand) topic enkel over dat ene punt een discussie zal komen.

Wel geef ik iedereen de kans om in dit topic zijn of haar top 3 aanpassingen te posten. Dus geef je top 3 middels een post in dit topic maar alvast door.
Laatst gewijzigd door 1 op voordeel, in totaal 10 keer gewijzigd.
Voordeel - Rotterdam - beheerder 'waarden en normen' - Niveau 6

voordeel
Lid
BerichtenCOLON 124

Berichtdoor voordeel » 05 Apr 2010, 21:29

In overleg met Martin zal voor fase 1 (5 á 10 weken) een toplijst van 5-10 punten samengesteld worden die hij in die periode aan zal pakken. Punten op deze lijst zullen fouten binnen het spel moeten zijn en dus geen nieuwe zaken/optie's.

Mocht blijken dat we naast genoemde 5 fouten op de lijst nog een of twee fouten over hebben die zo snel mogelijk opgelost moeten worden dan zullen wie die eventueel alsnog toevoegen aan de lijst.

De lijst bestaat momenteel uit:

1. Inkoophulp voor GH/fabrieken zie hier

2. Inkopen bij jezelf mogelijk maken als je in de min staat. zie hier DONE :D

3. Marktaandeel bij vriezer aanpassen. ---> uit de mailbox. DONE :D
(geen nep "gat in de markt" meer zichtbaar bij vriezeren, bedrijven bestaan gewoon. De omzetstijging bij vriezeren blijft behouden.)

4. Rapportcijfers zijn meteen bij AD zichtbaar zie hier DONE :D
Het is geen wereldramp in MT, maar wel iets wat eerlijk beoordeeld zou moeten worden!! (vooral nu het bekend is, is hier misbruik mogelijk)

5. Het marktaandeel opnieuw bekijken en aanpassen. DONE :D

6. Loco-BM zie hier DONE :D

7. nakijken waarom spelers ineens uit dichte GH in kunnen kopen... zie hier DONE :D
(klachten liggen er tot nu toe van: lichterbv, trefpunt, snukkels, winkelvansinkel, Dr.Pepperspray)

8. Inkoopaantallen invullen bij verschillende steden zie hier DONE :D

9. Fabrieken/leveranciers beveiliging en evt mogelijkheid tot kraken afmaken zie hier DONE :)

10. Meer ADkoop opties vanuit buitenland bekijken! Helaas niet meer mogelijk dan paypal en bankoverschrijving :(

.
Laatst gewijzigd door 6 op voordeel, in totaal 12 keer gewijzigd.

voordeel
Lid
BerichtenCOLON 124

Berichtdoor voordeel » 05 Apr 2010, 21:30

Gereserveerd

voordeel
Lid
BerichtenCOLON 124

Berichtdoor voordeel » 06 Apr 2010, 12:13

We zijn nog niet zo ver zijn om daadwerkelijk veranderingen door te voeren wat betreft verschillen zal maken tussen de steden zelf. Zal daar achter de schermen wel mee aan de slag gaan. We missen nu nog steeds, of ik heb er overheen gekeken, de cijfers wat nou de HF beinvloed.

We moeten ons lijst ook gaan vullen met onafgemaakte functies en zaken die verouderd of gewoon niet kloppen. Dan noem ik bijvoorbeeld het forum, ramkraken van fabrieken/leveranciers, de helpsite die kloppend is enz. enz.

Bedoeling is dat met het invoeren van deze lijst er weer leven in het spel komt doordat er weer nieuwe uitdagingen zijn. Dat zal nieuwe spelers moeten aantrekken en de spelers ook niet snel via de achterdeur laten vertrekken. Vanaf n1 zal er ook wat meer moeten komen om daar de uitdaging ook weer terug te laten komen.

Ik heb afgelopen week al een zeer goed forum mail gekregen met hoe die persoon het ziet en het denk te moeten aanpakken. Daarvoor dank. Ik zou het nog mooier vinden als meer mensen eens naar de complete aanpak zouden kijken en dat met mij of ons zou willen delen. Ik kan in elk geval het toegezonden aanpak van deze persoon erg goed gebruiken.

voordeel
Lid
BerichtenCOLON 124

Berichtdoor voordeel » 12 Apr 2010, 22:13

De toplijst voor fase 1 met de punten die Martin de komende 5 á 10 weken zal aanpakken is bekend. Ze staan in post 1 van dit topic genoemd.

Binnenkort zal door Martin of door de werkgroep meer bekend gemaakt worden wat fase 1 nou zal inhouden. Naast de top 5 punten zal er misschien nog enkele andere punten opgepakt worden als Martin er tijd voor zal vrij maken. Het forum zal een update krijgen of eventueel geheel vernieuwd worden. Ook zal MT een ander jasje gaan dragen. Ook zal er een lijst openbaar moeten komen waarin staat wat nou de HF beïnvloed.

Bij deze sluiten we de oriënterende fase af van de werkgroep. Vanaf nu zal dus het echte werk moeten beginnen. Hoe precies en door wie zal zoals gemeld binnenkort wel door Martin of de werkgroep zelf bekend gemaakt worden.

Ik wil ook bij deze melden dat ik mijn taak in de werkgroep bij deze afsluit en geen verdere rol zal bekleden in het verdere verloop van de werkgroep. De functie van beheerder waarden en normen zal ik wel blijven beheren.

Tot slot wil ik namens me zelf maar ook namens de gehele werkgroep inclusief Martin een ieder bedanken die op welke manier dan ook zich ingezet hebben de afgelopen weken voor alle meldingen/verzoekjes die gepost zijn. Maar persoonlijk wil ik mijn mede werkgroep leden erg bedanken dat we samen hier aan hebben kunnen werken, dank en veel succes met het verdere verloop!

Het was me een waar genoegen.

Voordeel

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Berichtdoor Rein » 25 Apr 2010, 19:21

Er is vandaag e.e.a. doorgesproken m.b.t. het verbeteren/vernieuwen van Megatycoon, we gaan de komende dagen van start met:

- forum upgraden
- lay-out vernieuwen/implementeren (nieuwe lay-out is inmiddels bekend)
- toplijst deel 1 (6 á 7 punten), zie forum
- info verschaffen omtrent happyfactor en invloedsfactoren
- beginnershulp/schermen testen
- MT helpsite verbeteren (met dank aan Geer)
- later tijdstip: MT promotieplan maken (hulp van iedereen nodig!)

Totaal zal dit een doorlooptijd hebben van circa 5-10 weken, zoals gezegd gaan we de komende dagen van start.

Rein
Administrator
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2004, 16:55

Re: Het opstellen van de TO DO LIST 1 voor Martin

Berichtdoor Rein » 23 Jun 2010, 08:51

Puntje 9 is opgelost
Puntje 10 is helaas niet mogelijk, paypal is dé methode die hiervoor gebruikt kan/moet worden. En vanuit EU kun je uiteraard ook gewoon een bedrag overmaken via bank (bankgegevens staan er bij).